אודישנים לסדרות – סוגי תפקידים

אודישנים לסדרות – סוגי תפקידים

אודישנים לסדרות ב2020, איך זה בדיוק עובד ומהם ההבדלים בין סוגי התפקידים השונים בסדרה?

ב2020 זה כבר ידוע, אודישן אחד טוב יכול לקדם את הקריירה של השחקן משמעותית. תפקיד משחק בסידרה הוא אחד התפקידים הנחשקים בעולם המשחק. בעוד שבתפקיד משחק בסרט הקהל רואה את השחקן פעם אחת, בסידרה הקהל רואה את השחקן שבוע אחרי שבוע. אם זאת חשוב לומר שזה תלוי נורא בתפקיד, ישנם תפקידים בסרט שהזניקו שחקנים ישירות לקדמת הבמה אך מנסיון אנו למדים כי מרבית השחקנים המפורסמים הקיימים היום נחשפו ראשית מעולם סדרות הטלויזיה.

אז איך זה עובד? 

זה מתחיל בכך שסוכנות השחקנים מקבלת את בריף האודישן מהמלהק או המלהקת. בריף האודישן הוא תיאור מפורט של הדמויות הדרושות לצורך צילומי הסידרה. בבריף האודישן ישנו גם פירוט של סוגי התפקידים והשכר המוצע עבור כל תפקיד. אנו מבדילים בין 3 סוגי תפקידים באודישנים לסדרות.

תמונה של שחקנית עם חולצה כתומה אוחזת בקלאפר וברקע שחקן עם חולצה צהובה
  1. ניצבים

  2. ביטים

  3. שחקנים

ניצבים

ניצבים בד"כ נמצאים ברקע ומשמשים כתפאורה. הניצבים מקבלים שכר נמוך מאוד עבור יום צילומים ארוך וברוב המקרים אינם צריכים לגשת לאודישנים ונבחרים ע"י שליחת תמונות מסוכנות הניצבים. מהניסיון והיכרות שלנו עם ניצבים שעובדים בתחום הרבה מהם פשוט אוהבים את האוירה של יום הצילום, להתחכך בכוכבים ולהופיע בטלויזיה גם אם זה ברקע. קיימות בארץ מס' סוכנויות המתמחות בייצוג ניצבים.

ביטים

אנו נוהגים לחלק את הביטים ל 2

  1. הביט הפשוט – מקבל מעט יותר במה מהניצב, אך ליהוקו לתפקיד לרוב נבחן בקפידה לאחר אודישן. ביט מסוג זה לרוב קיים בפרסומות בהן הדגש על כלל האנשים בסט גבוה יותר. לביט זה אין טקסט אך לעיתים הוא יצטרך להשתמש בהבעות פנים (בשפה המקצועית מימיקות) שמצריכות יכולות משחק. הגבול בין ביט מסוג זה לבין ניצב בהרבה מאוד מקרים מטושטש ויתכן שבהפקה מסויימת תפקיד מסויים יחשב כביט ובהפקה אחרת תפקיד דומה יחשב כניצב.
  2. הביט המשודרג– כאן התפקיד הרבה יותר משמעותי ולליהוק אליו הרבה יותר קשה להתקבל במיוחד בפרסומות, לביט זה יש טקסט קצר שהוא יצטרך לשחק והוא חייב להיות בעל יכולת משחק וגם כאן דרושה התאמה של המראה החיצוני והעברת המסר בצורה הטובה ביותר מבין שאר המתמודדים. לרוב, הבדלי השכר עבור יום צילום של ביט מסוג זה בפרסומות ובסדרות שונה מאוד כאשר בסדרות השכר המוצע עבור יום צילום הינו נמוך בהרבה מבפרסומות.

שחקנים

התפקיד המבוקש ביותר והדרך הראשית והבטוחה להפוך ל"כוכב" ו/או לסלב , השחקן הינו החלק הכי מרכזי שיש בסט והוא חייב להיות מן הסתם בעל יכולות משחק ברמה הגבוהה ביותר אך לרוב צריך להיות ניחן גם ביכולות זיכרון טובות ע"מ שיוכל לזכור כמויות אדירות של טקסט. השחקן למעשה הוא סוג של אומן אשר תפקידו לקחת טקסט ולהפיק בו רוח חיים. על מנת לקבל את תפקיד השחקן הראשי בפרסומת על המיוצג להתאים במראהו לדרישות הקאסט וגם להעביר את הטקסטט בצורה טובה ומשכנעת.

בהצלחה באודישן 🙂

he_ILHebrew