טעות נפוצה בעת התכוננות לקראת אודישנים למשחק היא לזכור את הטקסט בע"פ ע"י שינון חוזר של הסצינה. הבעיה העיקרית בשיטה זו היא שהסצינה תיצרב בזכרון ע"פ האינטרפטציה (אינטרפטציה- פּרשנות אישית של יצירה המתבטאת באופן שבה היא מתבצעת) הראשונית שנתקבעה אצלכם והיכולת שלכם לשפר או לשנות את האינטרפטציה תיפגע. הדרך הנכונה היא לשנן בתחילה את הטקסט מס' רב של פעמים כמו רובוטים ללא שום פרשנות מצדכם. לאחר שתזכרו את הטקסט בע"פ בצורה "יבשה" תוכלו לנסות אינטרפטציות שונות עד שתמצאו את אלו שלדעתכם משרתים הכי טוב את הסצינה.
עבודה עם מורה למשחק לפני אודישן למשחק עלולה לשפר פלאים את אחוזי ההצלחה באודישן. תדרוך מקצועי ונכון על הדרך בה אנו מעבירים את האינטרפטציה לדמות יכול להיות ההבדל בין כישלון להצלחה באודישן. עדיף להתחיל לעבוד עם מורה פרטי לאחר שאנו יודעים את הטקסט בע"פ ויש לנו רעיון לאינטרפטציות לסצינה על מנת לחסוך זמן וכסף.
סביר להניח שכשתגיעו לאודישנים למשחק תראו עשרות מתמודדים שממתינים בחדר ההמתנה לתורם. יכול להיות שאתם מכירים חלק מהם כיוון שאתם מיוצגים באותה סוכנות שחקנים והם רוצים לשתף אתכם בחוויות או סתם לדבר כדי להעביר את הזמן. כמובן שצריך להיות נחמדים אך חשוב לא להגזים, הדקות שלפני האודישן הם הזמן שלכם להיות עם עצמכם, לחשוב על מה שתכננתם לאודישן, לשנן את הטקסט והאינטרפטציות בראש ובעיקר להירגע.
אודישנים למשחק בד"כ מחולקים לשניים: ראיון קצר ולאחריו האודישן עצמו. הראיון הקצר הוא מעין ראיון עבודה קצרצר בו עליכם להראות שאתם שחקנים מקצועיים ושניתן לסמוך עליכם. החלק השני הוא האודישן עצמו בו תבצעו את הסצינה מול הבוחנים. חשוב מאוד לעשות סוויץ מהיר בראש בין החלק הראשון לחלק השני וכאשר מתחילים בביצוע הסצינה להיות מנותקים לגמרי מהראיון הקצר שעברנו בתחילת האודישן ולהיכנס כל כולך לדמות.
ברוב המקרים באודישן למשחק תבצעו סצינה שנכתבה עבור הסרט או הסידרה וטרם שוחקה עד ליום האודישן. בחלק מהמקרים גם הבמאי או המלהק בשלב זה עדיין לא יודעים בדיוק מהי האיטרפטציה הנכונה עבור הסצינה. עבודת הכנה נכונה על שלוש אינטרפטציות שונות תשפר את הסיכויים להתקבל לאודישן. עם זאת חשוב לזכור כי עבור כל סצינה יש יותר מאינטרפטציה אחת נכונה והבמאי או המלהק בוחר את האינטרפטציה שלדעתו תשרת את הדמות והסיפור בצורה הטובה ביותר.
בשנת 2020 ישנם המון מתמודדים על כל תפקיד. ביום האודישן הבוחנים רואים עשרות מועמדים שונים שיציגו אינטרפטציות שונות לסצינה ומתוכם יבחר רק אחד לתפקיד. זה המקום שלכם לעשות בחירות אמיצות וספציפיות שיפעילו את הדמיון ויגעו בלב הסצינה, ועם קצת מזל גם בלב הבוחנים. עם זאת, חשוב שתקראו את הטקסט כפי שהוא, ללא שינויים אלא אם כן התבקשתם כך מהבוחנים.
בלקאאוט זה דבר שכיח שקורה גם לשחקנים המנוסים ביותר. אם קיבלתם בלקאאוט בזמן אודישן הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות זה לעצור את הטקסט ולבקש להתחיל מההתחלה. עצירת הטקסט עלולה לפגוע במקצועיות ובהרגשה שניתן לסמוך עליכם. לפעמים בלקאאוטים מאתגרים רגשית את השחקן ומספקים רגעים מרגשים ואמיתיים במהלך הסצינה. אם נוצר רגע או שניים של התלבטות ודיאלוג פנימי ולאחריו המשכתם את הטקסט ברוב המקרים זה יראה אינטגרלי וטבעי לסצינה.
בסוף כל אודישן עליכם לשאול את עצמכם 5 שאלות:
1. האם בראיון הקצר העברתי את המסר שרציתי?
2. האם העברתי את האינטרפטציות שלי לסצינה כפי שרציתי?
3. האם אני חושב שהבוחן אהב את האינטרפטציות שביצעתי?
4. מה היה טוב ומה היה לא טוב באודישן?
5. איך אני משתפר באודישן הבא שלי?
Tel: +972 (03) 5616102
Fax: +972 (03) 6476671
58th HaRakevet st.
Tel-Aviv, Israel